/
compexit-skoda

ŠKODA ENYAQ iV și ŠKODA FABIA la testul Euro NCAP

ŠKODA ENYAQ iV și ŠKODA FABIA  la testul Euro NCAP

Cele mai bune mașini din clasele lor din 2021 

 

› Două modele ŠKODA au fost evaluate ca cele mai sigure vehicule testate în clasele lor respective în 2021

› ENYAQ iV și FABIA excelează cu note de top pentru protecția ocupanților

› ŠKODA a obținut ratingul maxim de cinci stele pentru toate cele 14 modele testate din 2008

 

Mladá Boleslav, 4 ianuarie 2022 – Note de top pentru ŠKODA: Programul european de evaluare a mașinilor noi (Euro NCAP) a declarat SUV-ul ŠKODA ENYAQ iV complet electric și cea de-a patra generație ŠKODA FABIA cele mai bune din clasă pentru anul de testare 2021. Aceasta înseamnă că cele două modele au fost cele mai sigure dintre toate vehiculele testate în clasele lor respective în 2021. ENYAQ iV este cel mai sigur SUV care a fost supus testului de referință de siguranță la impact până în prezent, obținând 86% din totalul de puncte posibile. Între timp, noul FABIA, la 78%, a obținut cel mai bun scor dintre toate mașinile compacte testate în 2021. ŠKODA este singurul producător care este reprezentat cu două vehicule în gama „Cele mai bune mașini din clasa lui 2021”. . Toate cele 14 modele noi ŠKODA lansate începând cu 2008 au primit calificarea maximă de cinci stele la testul Euro NCAP.

 

Euro NCAP întocmește în mod regulat o listă cu vehiculele care au obținut cel mai bun rezultat din clasa lor la testele de referință de siguranță la impact efectuate în anul precedent. Pentru 2021, aceste „Cele mai bune mașini din clasă” includ două modele ŠKODA: ŠKODA ENYAQ iV din clasa SUV și ŠKODA FABIA din clasa mașinilor compacte. Acest lucru face ca ŠKODA să fie singurul producător care a avut doi câștigători de clasă în 2021. ENYAQ iV și FABIA sunt al treisprezecelea și al paisprezecelea model ŠKODA în succesiune directă care au primit cel mai bun rating de cinci stele din 2008. În 2014, a treia generație FABIA fusese, de asemenea, declarată cea mai bună din clasa sa. Pe măsură ce cerințele de testare Euro NCAP devin din ce în ce mai dure în fiecare an, cea mai bună comparație din clasă se face numai în anii 2020 și 2021, astfel încât toate vehiculele să fie evaluate în funcție de aceleași standarde.

 

ŠKODA ENYAQ iV a primit calificativul maxim de cinci stele și un scor general de 86% din toate punctele posibile la testul Euro NCAP 2021. Primul vehicul ŠKODA care s-a bazat pe platforma de mașini electrice modulare MEB a Grupului Volkswagen a obținut rezultate remarcabile în testele cuprinzătoare de impact și siguranță ale Programului european de evaluare a mașinilor noi, în special în ceea ce privește protecția ocupanților. Cu 94% din punctele disponibile pentru Protecția ocupanților adulți și 89% pentru Protecția ocupanților copiilor, SUV-ul ŠKODA a stabilit un nou record la testele Euro NCAP, care au fost din nou făcute mai stricte, comparativ cu 2020. De atunci, acest procent a crescut a fost depășit o singură dată, de un vehicul de clasă premium.

 

În testul Euro NCAP, noul ŠKODA FABIA a beneficiat de o creștere suplimentară a siguranței datorită trecerii la Matricea transversală modulară MQB-A0 a Grupului Volkswagen, care permite acum utilizarea a șapte sisteme moderne de asistență, printre alte îmbunătățiri. A patra generație a modelului de succes a obținut 78% din punctele maxime disponibile și, la fel ca ENYAQ iV, a excelat în special în domeniul protecției ocupanților, cu 85% din punctele posibile pentru Protecția ocupanților adulți și 81% din punctele maxime. pentru Protecția Ocupanților Copilului.

 

Programul european de evaluare a mașinilor noi (Euro NCAP) este o schemă fondată în 1997 de ministerele transporturilor, cluburile auto, asociațiile de asigurări și institutele de cercetare din opt țări europene. Consorțiul are sediul în orașul belgian Leuven. Efectuează teste de impact pe modelele actuale de vehicule și evaluează siguranța lor activă și pasivă, precum și siguranța lor de salvare și recuperare. În ultimii ani, testele au fost în mod continuu mai stricte și includ acum diverse scenarii de coliziune. În timp ce inițial au fost evaluate doar rezultatele testelor de impact, evaluările sistemelor de siguranță activă, precum și sistemele de asistență a șoferului, au acum o pondere mai mare în evaluarea generală.